Trekking na Teneryfie. Roque del Conde

Po spotkaniu z widzami naszego kanału, postanowiliśmy, że wybierzemy się na Trekking na najwyższy szczyt w Costa Adeje, a mianowicie na Roque del Conde. Górę z pięknymi widokami na południu Teneryfy. Zapraszamy do wpisu.

Roque del Conde

Roque del Conde to góra stołowa z ogromnym płaskowyżem na szczycie. Jego boki są jednak bardzo strome i jeden z dwóch szlaków prowadzących na jego szczyt powinien być używany tylko w suchych warunkach, ponieważ po mokrej nawierzchni staje się wyjątkowo śliski. Na południu jednak bardzo trudno o deszcz, co sprawia, że można się na tą górę wspinać niemalże przez cały rok.

Roque del Conde oraz jego sąsiedzi Los Riscos, Roque de los Brezos i Roque Imoque należą do najstarszych części wyspy. Około 7 milionów lat temu pojawiły się trzy wulkany wyspiarskie, na których obecnie znajdują się regiony Anaga, Teno- i Adeje na północno-wschodniej, północno-zachodniej i południowo-zachodniej części Teneryfy.

Trekking na Roque del Conde | Praktyczne informacje

Dojazd: Autostradą TF-1 na zachód do zjazdu Los Cristianos

Dalej: Przełącz się na TF-28 na północny wschód w stronę La Camella (w górę od Los Cristianos)

Zanim dotrzesz do wioski, TF-51 skręca na północ do Arony

Następnie kieruj się znakami. Skorzystaj również z Google maps

Wysokość Roque del Conde: 1001 m.n.p.m.

Sezon: Wiosna, lato, jesień, zima.

Wyruszyliśmy o 06:30 nad ranem, aby zdążyć przed wschodem słońca. Najpierw odebraliśmy Dawida z kanału Flow To Slow, a następnie udaliśmy się do Las Americas i La Tejita, aby odebrać widzów naszego kanału; Łukasza i Kamila. Około godziny 07:15 byliśmy już w drodze do szlaku na Roque del Conde. Zostawiliśmy auto na parkingu oddalonym od szlaku o jakieś 300 metrów, zarzuciliśmy plecaki, sprawdziliśmy sprzęt i ruszyliśmy w drogę!

Wejście na szlak rozpoczyna się pomiędzy dwoma starymi budynkami. Na jednym z nich widnieje drogowskaz na szlak Ifonche i La esperanza. Na ten drugi z pewnością się kiedyś wybierzemy, ale jak widać na załączonym zdjęciu, nie jest to jednodniowa przeprawa więc zanim tam wyruszymy, będziemy musieli zorganizować jakoś czas i zabrać ze sobą namioty 🙂

Trasa nie jest wymagająca, a na samym szlaku raczej trudno będzie się zgubić. Dla osób z lękiem wysokości, w niektórych miejscach będzie potrzebna pomoc, aby przedostać się wyżej, ale nie jest to też coś, z czym dorosły człowiek by sobie nie poradził. Wejście jest w miarę bezpieczne, pod warunkiem, że zostanie się na szlaku i zajmuje około 2 – 3 godzin czasu.

Zobacz relację z naszej wyprawy na Roque del Conde. Zabraliśmy ze sobą nasz nowy nabytek; Drona. Mieliśmy więc okazję do tego, aby nagrać piękne ujęcia z samego szczytu.

Odtwórz wideo

Co zobaczysz na szczycie Roque del Conde

Roque del Conde jest najbardziej znane ze swoich widoków na turystyczne miejscowości wzdłuż południowo-zachodniego wybrzeża wyspy. Jednak jego dość odosobnione położenie zapewnia również dobre widoki na Teide. Niestety dość często te wyższe góry są okryte chmurami, zwłaszcza w sezonie zimowym.

Roque del Conde jest również popularny wśród paralotniarzy dzięki swojemu położeniu po zawietrznej stronie wyspy, która blokuje silne wiatry. Również warunki termiczne wzdłuż grzbietów gór zapewniają dobrą termikę. Będąc na szczycie można łatwo zauważyć krążących wokół gór paralotniarzy.

Wycieczka z naszymi widzami.

Wybraliśmy się tam wraz z widzami naszego kanału LoveExplore , którzy odwiedzili Teneryfę na kilka miesięcy, aby sprawdzić, czy jest to miejsce w którym chcieliby zamieszkać na stałe. Aby umilić im pobyt, postanowiliśmy, że wyruszymy razem na trasę trekkingową. Okazało się, że był to trafny wybór, więc planujemy kolejne wyprawy w kolejne ciekawe miejsca na Teneryfie. Zostań z nami na bieżąco, ponieważ w każdą trasę zabieramy ze sobą sprzęt do nagrywania i będziemy się dzielić naszymi doświadczeniami na naszym kanale oraz na Blogu 🙂

Jeśli szukasz również miejsca na kemping na Teneryfie, to zapraszamy Cię do tego wpisu, w którym poznasz 10 najlepszych miejsc na których będziesz mógł rozbić swój namiot 🙂

Jesteś zainteresowany wyruszeniem z nami na szlak?

Jeśli chciałbyś/chciałabyś wyruszyć z nami na szlak, napisz do nas! Zorganizujemy wyprawę w ciekawe miejsce na Teneryfie. Zapewniamy transport i dobą zabawę, oraz niezapomniane widoki. Wyprawy ograniczone są do małych grup, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego z naszych widzów 🙂 Gwarantujemy Ci, że będziesz się dobrze z nami bawić.

Hej! Nie zapomnij też pobrać naszego darmowego przewodnika po Teneryfie w którym dzielimy się z Tobą 50cioma miejscami wartymi odwiedzenia na wyspie 🙂