Plusy życia na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie | Jak wygląda życie na Wyspach Kanaryjskich

Marzy Ci się mieszkanie w ciepłym kraju, gdzie codziennie świeci słońce, ocean zaprasza ciepłą wodą przez cały rok, a życie płynie tak, jakbyś był na wiecznych wakacjach?

To marzenie mieliśmy my, kiedy mieszkaliśmy jeszcze w Irlandii.

W kraju w którym padał deszcz przez średnio 360 dni w roku, a 5 dni świeciło słońce. Przyznasz, że po 10 latach w takiej pogodzie, człowiek naprawdę ma dość tej chandry i chce uciekać do słońca!

Kiedy jeszcze mieszkaliśmy w Irlandii, to mieliśmy taki rytuał, że przynajmniej raz w roku planowaliśmy wakacje na Wyspy Kanaryjskie,  tak po prostu, żeby “podładować baterie”….

W marcu 2016 roku będąc na Teneryfie dosłownie na kilka dni, po raz pierwszy wpadła nam spontaniczna myśl do głowy: “ciekawe jakby to było zamieszkać na Teneryfie…. jak by to było, gdyby nasze życie to były takie wieczne wakacje…”

Długo nie musieliśmy się zastanawiać. Stwierdziliśmy, że nie mamy nic do stracenia w Irlandii, a dużo możemy stracić, nigdy nie doświadczając życia o jakim marzymy. Więc podjęliśmy decyzję, że zamykamy 10 letni rozdział w Irlandii i przeprowadzamy się na Teneryfę (z myślą, że nawet jak “nam nie wyjdzie” to przecież zawsze możemy wrócić do Irlandii i kontynuować życie, jakie mieliśmy dotychczas.

We wrześniu 2016 r. (czyli tak naprawdę 6 miesięcy później) zarezerwowaliśmy bilet w jedną stronę i wylądowaliśmy na Teneryfie z 6 walizkami, żeby zacząć nasz nowy rozdział życia na Teneryfie.

W ciągu ostatnich 5 lat wydarzyło się naprawdę mnóstwo wspaniałych rzeczy, o których opwiemy w innych postach na blogu oraz na naszym kanale YouTube. Natomiast dziś chcielinyśmy podzielić się z Tobą naszymi refleksjami odnośnie życia na Teneryfie.

W tym poście poznasz jakie są plusy życia na Teneryfie i jak generalnie wygląda życie na Wyspach Kanaryjskich.

przeprowadzka na Teneryfę

Plusy życia na Teneryfie: #1 Pogoda i atmosfera

Pierwszym i chyba najważniejszym plusem życia na Teneryfie jest oczywiście pogoda! To właśnie słońce, które świeci średnio 360 dni w roku, a deszcz pada 5 dni (zupełnie na odwrót od Irlandii), najbardziej zmotywowało nas do przeprowadzki tutaj. Temperatura w dzień nie spada poniżej 20 stopni, przez cały rok! Człowiek zupełnie inaczej funkcjonuje w takim klimacie. Dzień jest dłuższy, zwłaszcza zimą (w grudniu słońce świeci do godziny 18.00, a ciemno robi się przed 19.00) i to jest argument, który bardzo do nas przemawia, jeśli chodzi o plusy życia na Teneryfie! Kiedy dzień jest dłuższy, to automatycznie masz wrażenie, że masz więcej czasu na cieszenie się życiem! 🙂

Jesteś ciekawy jaka jest pogoda na Teneryfie przez cały rok? Przeczytaj nasz artykuł w którym wyjaśniamy temperatury na Teneryfie miesiąc po miesiącu ––> Jaka jest pogoda na Teneryfie przez cały rok

Trzeba również zaznaczyć, że Teneryfa ma jeden z najlepszych klimatów do życia! Teneryfa jest jednym z najbardziej ekologicznych miejsc na świecie. Większość energii pozyskiwana jest ze źródeł odnawialnych, mimo że na wyspie znajduje się również jedna rafineria. Wyspy Kanaryjskie mają niski poziom zanieczyszczenia powietrza z powodu niewielkiego uprzemysłowienia oraz dzięki wiejącym pasatom (stały, ciepły wiatr o umiarkowanej sile 3~4°B, wiejący w strefie międzyzwrotnikowej). Zanieczyszczenia są stale monitorowane, aby nie przeszkadzały pracy obserwatoriów astrofizycznych położonych na szczytach masywów górskich. Prawie połowa wyspy (48,6%) to tereny chronione (parki narodowe, krajobrazowe, pomniki przyrody, itp.). Wszystkie te czynniki sprawiają, że ludzie mieszkający tutaj mniej chorują i dłużej cieszą się dobrym zdrowiem.

Plusy życia na Teneryfie: #2 Różnorodność wyspy

Teneryfa to wyspa, która oferuje znacznie więcej, niż tylko plaże i niekończące się promenady. Oprócz resortów turystycznych na północym i południowym wybrzeżu wyspy, mamy tu również dostęp do spektakularnych tras trekkingowych, gór, szczytów, lasów, parków, klifów, uroczych – lokalnych miasteczek, parków narodowych i bujnej, tropikalnej roślinności (na północy wyspy). Tego wszystkiego możemy doświadczyć w jeden dzień, ponieważ wszystko na Teneryfie jest blisko siebie. Na przykład jeśli mamy dosyć suchej, gorącej  Południowej Teneryfy, na której brakuje zieleni i parków, wystarczy, że wsiądziemy w samochód i w godzinę czasu będziemy na północy Teneryfy, gdzie będziemy mogli podziwiać soczystą zieleń, tropikalne rośliny i wspaniałe parki.

Teneryfa – „zaginiona Atlantyda”, „kraina wiecznej wiosny” jest mekką turystyczną Europy.

Począwszy na Pico del Teide (najwyższy szczyt Hiszpanii-3718 m.n.p.m) i księżycowym krajobrazie panującym na płaskowyżu Las Cañadas, poprzez tropikalne lasy, spektakularne wąwozy, małe górskie wioski, docieramy do metropolii turystycznych z ekskluzywnymi hotelami, rezydencjami i markowymi sklepami. Podróż kończymy na plaży w cieniu palmy lub kąpielą w lazurowych wodach oceanu.

Przeczytaj –> Teneryfa – kurorty. Gdzie lecieć na wakacje w 2021?

Plusy życia na Teneryfie: #3 Miejsca piknikowe & place zabaw w lasach

Teneryfa być może kojarzy się większości osób, z niekończącymi się plażami, drinkami oraz imprezowaniem. Jednak oprócz plaż i imprez, można tu również spędzić cudowny czas w naturze, na przykład wybierając się na piknik w jedno z dzikich miejsc po środku wyspy.

Jeśli preferujesz miejsca, które dostarczają namiastki spokoju na łonie natury poza miastem, i chcesz odpocząć od prażącego, kanaryjskiego słońca, spakuj “kosz piknikowy” i wybierz się do lasu, by delektować się letnią ucztą na łonie natury z dala od turystycznego gwaru!

Na Teneryfie znajduje się mnóstwo miejsc piknikowych w lasach, gdzie również są place zabaw dla dzieci oraz stoły i ławki, gdzie można spokojnie zjeść lunch lub po prostu zrobić sobie piknik.

Mieliśmy okazję już odwiedzić kilka takich parków, które zrobiły na nas super wrażenie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to koniecznie zobacz nasz artykuł na blogu —> Top 10 miejsc piknikowych na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie: #4 Duży wybór owoców i warzyw

Jeśli lubisz zdrowo się odżywiać, to Teneryfa będzie dla Ciebie genialnym miejscem do zamieszkania!

Na Teneryfie znajduje się dużo małych warzywniaczków, tkz. Fruteria, w których znajdziemy bardzo duży wybór tropikalnych owoców i warzyw w bardzo przystępnych cenach.

Uważamy, że ogromny wybór świeżych owoców, warzyw i ziół to jeden z kolejnych plusów życia na Teneryfie. Zakupy bananów, papaji, mango, melonów, awokado, ananasa i innych ciekawych (mniej znanych) tropikalnych owoców, możemy zrobić w prawie każdym warzywniaku. A z racji tego, że jesteśmy wielkimi fanami świeżych soków i domowych smoothie, to bardzo cieszymy się z takiego dużego wyboru różnych gatunków owoców.

Zobacz filmik na naszym kanale YouTube, w którym pokazujemy jak wyglądają takie warzywniaczki i ile mniej więcej kosztuje życie na Teneryfie.

plusy życia na teneryfie owoce

Plusy życia na Teneryfie: #5 Niskie ceny paliwa i podróży

Ceny paliw na Wyspach Kanaryjskich są jednymi z najbardziej ekonomicznych w Europie ze względu na niższe podatki. Aktualnie w 2021 roku paliwo kosztuje ok 0,85€, jest to dla nas duży plus życia na Teneryfie, ponieważ uwielbiamy podróżować i odkrywać nieznane (love explore:)) . Oprócz tego, również mamy duże zniżki jako rezydenci, podróżując na sąsiednie wyspy kanaryjskie: La Palmę, La Gomerę, El Hierro, Gran Canarię, Lanzarote, Fuertaventurę. Na przykład jeśli chcielibyśmy popłynąć promem (Fred Olsen lub Armas) lub polecieć samolotem (RyanAir, Binter, Iberia, AirEurpa i inne), to otrzymamy 75% zniżki od ceny regularnej biletu.

Plusy życia na Teneryfie: #6 Slow Life Wieczne Wakacje

Kolejnym plusem życia na Teneryfie jest spokój, brak pośpiechu i poczucie bycia na wiecznych wakacjach.

Tak jak pisaliśmy na wstępie tego posta, że marzyło nam się, aby nasze życie to były wieczne wakacje, to właśnie na Teneryfie to marzenie się spełniło.

Tutaj życie płynie zupełnie innym rytmem, niż w dużych (i mniejszych miastach) w Polsce, Irlandii, Anglii czy innych kontynentach. Tutaj ludzie chodzą wolniej, więcej się uśmiechają, mają czas na rozmowę, nikt nigdzie nie goni, nie ma presji, ani “wyścigu szczurów”. Każdy ma czas na wszystko i żyje bezstresowo (pewnie znasz hiszpańkie powiedzenie “maniana”- jutro?). Może to być zarówno plus, jak i minus. Natomiast my bardziej skupiamy się na pozytywach tej mentalności i szczerze mówiąc przywykliśmy do “powolnego rytmu działania” 🙂

A po za tym, że ludzie nigdzie się nie spieszą i mają “wieczne wakajce”, to tak jak wspomnieliśmy wcześniej, słońce świeci cały rok i ma się poczucie, że wakacje nigdy się nie kończą! Można się zrelaksować o każdej porze roku, bez konieczności wyjeżdzania na wakacje.

Zobacz nasz filmik na YouTube: Jak wygląda nasz typowy dzień na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie: #7 Plaże

Teneryfa posiada szeroki zakres plaż: przez długie plaże z białym piaskiem z Sahary, po naturalne z czarnym wulkanicznym piaskiem, ukryte pośród klifów i skał, lub małych zatoczek. Teneryfa, jak żadna inna wyspa Kanaryjska oferuje widoki zapierające dech w piersiach, tak różne, że czasem trudno uwierzyć, że to wciąż ta sama wyspa.

Jeśli zastanawiasz się, jakie są plaże na Teneryfie, bardziej komercyjne, lub ukryte pośród skał, nasz przewodnik 50 najlepszych plaż na Teneryfie, oprowadzi Cię po wyspie, zaczynając od znanych plaż na południu wyspy, kontynuując wzdłuż wybrzeża Teneryfy będziesz mógł odkryć mnóstwo niezwykłych plaż o których wiele osób jeszcze nie wie.

Przeczytaj nasz artykuł –>Top 50 Najpiękniejszych Plaż na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie: #8 Ludzie

Kolejnym bardzo ważnym dla nas plusem życia na Teneryfie są ludzie! Znasz pewnie powiedzienie “z kim się zadajesz, takim się stajesz”… Na Teneryfie ludzie są bardzo otwarci i przyjaźnie do siebie nastawieni. Spotykając obcych na trasie trekkingowej w lesie, na plaży czy na deptaku w lokalnym miasteczku, możesz spodziewać się uśmiechu oraz pozytywnego “hola!” (cześć) 🙂

Bardzo nam się podoba pozytywne nastawienie ludzi, życzliwość i otwartość. Pani sprzedawczyni w warzywniaku będzie nas witać z uśmiechem, a pan na stacji benzynowej z radością nas obsłuży. Oczywiście zdarzają się “przypadki” ludzi, którzy mają skwaszoną minę i są po prostu niezadowoleni z życia, ale jest ich znacznie mniej!

Oprócz tego, że lokalni ludzie są bardzo mili (zwłaszcza kiedy staramy się rozmawiać z nimi po hiszpańsku), to zauważyliśmy, że turyści z różnych krajów również są bardzo przyjażni.

Zapewne przyczyną ich dobrych humorów jest fakt, że są na wakacjach i świeci słońce, i ma to oczywiście sens… no ale właśnie dzięki temu, że mieszkamy w takim miejscu, korzystamy na tym, że ludzie mają po prostu leszpe nastawienie do życia. A to oczywiście bardzo mocno ma wpływ na nasze życie na Teneryfie.

Plusy życia na Teneryfie: #9 Karnawał

Każdego roku w okolicach lutego i marca, odbywa się drugi największy na świecie karnawał ( zaraz po Rio de Janeiro).

Karnawał na Teneryfie to nie tylko wielka parada, ale na wiele tygodni wcześniej odbywają się eventy przygotowujące do tego spektakularnego wydarzenia. Możemy obserwować próby i chłonąć atmosferę wyspiarskiej fiesty, a zarazem integrować się z lokalnymi.

Punktem kulminacyjnym Karnawału na Teneryfie jest wielka gala,  podczas której wybiera się królową karnawału w Santa Cruz. Ta impreza to mieszanka wyborów Miss Świata i wielkiego show trwającego wiele godzin i dostarczającego widzom niesamowitych emocji.

Parady, konkursy, imprezy towarzyszące karnawałowi na wyspie są formą fascynującej wspólnej zabawy z mieszkańcami Teneryfy, poznania ich zwyczajów. To okazja do rozrywki adresowana do wszystkich bez względu na płeć, wiek i pochodzenie. Plusem życia na Teneryfie jest to, że możemy uczestniczyć w Karnawale od początku do końca, i dzięki temu poczuć prawdziwego ducha wyspy.

Od północy do białego rana przez cały tydzień trwa niekończącą się fiesta. Nie cichną odgłosy imprez, a ulice są pełne kolorowych przebierańców. Nie jest trudno ulec tej atmosferze i poddać się karnawałowemu szaleństwu. Wystarczy, że przebierzemy się i wyjdziemy na ulice gotowi na tę wyjątkową imprezę, wtopimy się w rozbawiony tłum. To najlepszy sposób, aby zjednoczyć się z uczestnikami i poczuć prawdziwy smak zabawy.

Plusy życia na Teneryfie: #10 Klapki

Mieszkając na Teneryfie, tak naprawdę możemy mieć tylko jedną parę butów, jakimi są dobre klapki. Inwestując w dobrej jakości klapki, możemy przechodzić w nich nawet kilka lat. To oznacza, że jednym z wielkich plusów życia na Teneryfie jest lekkość życia, minimalizm i ekonomia. Tu nie musimy przejmować się kupowaniem kurtek, szalików, czapek, swetrów i zimowych kozaków.

W szafie znajduje się kilkanaście par koszulek, spodenek, sukienek i strojów kąpielowych.  Jest to ogromna oszczędność na kupowaniu nowych ubrań. W zasadzie przez cały rok można chodzić w T-shircie, tylko zimą zakładamy “coś” z długim rękawem i spodnie. Natomiast jest to znacznie wygodniejsze, niż posiadanie ogromnej ilości rzeczy na każdy sezon.

Kolejny plus życia na Teneryfie, to lekkość jeśli chodzi o ubieranie dziecka. Tak samo jak dorośli, nie musimy “ubierać na cebulkę” naszego bobasa, ponieważ w zwykłych “bodziakach” i spodenkach będzie mu ciepło i wygodnie 🙂

Dlatego uważamy, że Teneryfa jest genialnym miejscem do życia, dla tych, którzy lubią czuć taką “lekkość od rzeczy”.

Dlaczego lubimy mieszkać na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie: #11 Raj dla dzieci

Nawiązując do poprzedniego argumentu plusów życia na Teneryfie, musimy też zaznaczyć, że Teneryfa to po prostu raj dla dzieci. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, raj pod względem ubrań – dziecko ubiera się w jedną warstwę przez cały rok. Po za tym, dzięki temu, że cały rok świeci słońce, to dziecko spędza 85% czasu na powietrzu, zwłszcza na plaży lub w parkach. Mamy tu na myśli takie dziecko, które jeszcze nie chodzi do przedszkola czy szkoły. Natomiast jeśli chodzi o system edukacji, to również dzieci tu mają znacznie łatwiej i w porównaniu do polskich szkół, tutaj dzieci lubią chodzić do szkoły, ponieważ nie są zestresowane i nie mają takiej presji ze strony nauczycieli, tak jak w Polsce.

Po za tym, ważnym plusem, który trzeba tu zaznaczyć, jest wielokulturowość. Dzieci w wieku szkolnym bardzo często władają trzema językami ( hiszpański, angielski oraz język rodziców) co ułatwia im komunikację z innymi i pokonuje bariery, z którymi wielu z nas się boryka

Polecamy również zobaczyć nasz filmik na kanale YouTube, jak wygląda system edukacji na Teneryfie, gdzie Wiktoria Iwaniec, która przeszła przez wszystkie etapy (podstawówka, gimnazjum, liceum, studia) odpowiada na nasze pytania odnośnie systemu edukacji na Teneryfie.

Zobacz tutaj –> Jak wygląda system edukacji na Teneryfie. Zobacz zanim przeprowadzić się tu z dziećmi

Dlaczego lubimy mieszkać na Teneryfie

Plusy życia na Teneryfie: #12 "Morsowanie" cały rok

Kolejną cudowną zaletą życia na Teneryfie jest fakt, że dzięki pogodzie i słoneczku, możemy pływać w oceanie przez cały rok.

Klaudia wraz z ekpią dziewczyn Swim Team, codziennie rano pływają o godzinie 8 w oceanie i nazywają to “kanaryjskim morsowaniem”, ponieważ woda w okresie zimowym potrafi być trochę chłodniejsza (temperatura wynosi wtedy o 18 st).

Pływanie z rana dodaje niesamowitej energii na cały dzień, a przy okazji daje poczucie, że korzysta się z życia na Teneryfie na maksa, wykorzystując możliwości wyspy.

Zobacz nasz krótki filmik na kanale YouTube: Relacja z morscowania na Teneryfie.

Plusy życia na Teneryfie: #13 Pranie szybko schnie

Nawiązując do podpunktu #1 plusów życia na Teneryfie, jakim jest pogoda, za tym możemy podpiąć mnóstwo innych zalet, takich jak na przykład ekspresowe schnięcie prania. Jest to coś, czego nigdy nie mogliśmy doświadczyć na przykład mieszkając w Irlandii przez 10 lat. Tam pranie potarfiło schnąć kilka dobrych dni. Na Teneryfie natomiast, robiąc pranie o godz 9 rano, o godzinie 15.00 możemy już je ściągnąć z suszarki, ponieważ jest zupełnie suche!

Plusy życia na Teneryfie: #14 Włosy szybciej schną

Podobnie jak wyżej, dzięki temu, że mamy słoneczko przez cały rok, nie musimy używać suszarki do włosów.

Po umyciu, tak naprawdę włosy schną ekspresowo, kiedy jesteśmy na słońcu. Więc jest to na pewno duży plus, jeśli chodzi o oszczędność prądu, a zarazem utrzymanie zdrowych włosów 🙂

Plusy życia na Teneryfie: #15 Ptaki i natura

Na Teneryfie żyje wiele gatunków zwierząt, ptaków i roślin, które są na “wyciągnięcie ręki”. Żyją tu również takie zwierzęta, które znakomicie przystosowały się do warunków panujących na wyspie, jak i w jej wodach.

Uwielbiamy podziwiać naturę, która jest tak bardzo różnorodna w różnych częściach wyspy.

Po za tym śpiew ptaków, który panuje zarówno w lasach i jak i w miasteczkach na całej wyspie, dodaje wspaniałej atmosefry w codziennym życiu na Teneryfie.

Zobacz nasze filmiki z parku Botanico Garden w Puerto de la Cruz oraz Park w Santa Cruz.

Zobacz filmik na naszym kanale YouTube:

Ok, to by było na tyle jeśli chodzi o plusy życia na Teneryfie z naszej perspektywy.  Wymieniliśmy tutaj 15 zalet dlaczego lubimy mieszkać na Wyspach Kanaryjskich, które przyszły nam pierwsze do głowy. Gdyby tak bardziej się zastanowić, za co można lubić Teneryfę, to tych plusów napewno znalazłoby się znacznie więcej (np. takich jak różnorodność sportów wodnych, lądowych i powietrznych, różnorodność imprez/fiest, wielokulturowość itd.).

Mamy nadzieję, że te informacje przedstawiły wam małą wizję tego, jak może wyglądać życie na Wyspach Kanaryjskich i czy to jest coś, co również spełniłoby Wasze oczekiwania.

A Ty, które z powyższych plusów życia na Teneryfie, uważasz za najistotniejsze? Być może jest coś, czego brakuje na tej liście? Daj nam znać w komentarzu poniżej jakie są Twoje odczucia!

3 thoughts on “Plusy życia na Teneryfie | Jak wygląda życie na Wyspach Kanaryjskich”

1. Pingback: Życie na Teneryfie: plusy i minusy z innej perspektywy - Love Explore